A Szolnoki Járműjavító Magyarország egyik legrégebbi és legnagyobb vasúti járműjavító bázisa. 1847. szeptember 1-én meg is indult a pest-szolnoki vonalon a forgalom. A vasút üzemben tartásának biztosítására Szolnokon 1847-ben fiókműhelyt létesítettek, amely azonban csak kisebb mértékű javításokat tudott eszközölni. 9 évi működés után átadta helyét a ma is fennálló üzem ősének, amelyet a Tiszavidéki Vaspálya Társaság 1856. tavaszán kezdtett építeni a mai műhely területén.A MÁV Műhely már a kezdeti időszakban is mozdony-, személykocsi-, és teherkocsi javítás folyt és folyamatos fejlődésnek indult. A gyár működése sok szolnoki életében ott van egy picit, hiszen a reggeli műszakkezdést és délutáni műszak végét jelző Jármű duda hangját a szél messzire viszi.
Felkeresését 20 ponttal jutalmazzuk, 1856-ba repülhetünk vissza az időben.
Megtalálások száma: 14
Izraelita temető
Pontszám: 20
|
|
Kellner Gyula
Pontszám: 20
|
|
Verseghy Ferenc sírja
Pontszám: 20
|
|
Közéleti parcella
Pontszám: 30
|
|
Hild Viktor síremléke
Pontszám: 30
|
|
Szolnoki Scheftsik család sírboltja
Pontszám: 20
|
|
1849. március 5-i csata áldozatainak emlékműve
Pontszám: 30
|
|
Első és második világháborús emlékhely
Pontszám: 20
|
|
Pólya Tibor síremléke
Pontszám: 20
|
|
Hubay Ferenc sírhelye
Pontszám: 20
|
|
Zombory Lajos síremléke
Pontszám: 20
|
|
Búsuló juhász
Pontszám: 30
|
|
Famunkás emlékmű
Pontszám: 20
|
|
Járműjavító víztornya
Pontszám: 20
|
|